onsdag, august 30, 2006

Elgen ødelegger...

Mens eg va i Stavanger på Godhetsfestivalen, så klarte elgen å ødelegga ganske så mye på den beste bilen åkke:-(
Vel, detta e d som skjedde: Mamma kjørte heimøve å på høgre sia av veien va d ein meter me berg/fjell - ting ette d kom skogen å når skogen va i samme høgde som veien kom d springase ein elg rett på bilen. Så viss eg he forsteie rett så blei vindu knust side speile å mye av lakken blei riba opp. He mamma uflaks ellar he ho bare uflaks. Men d som e fordelen me detta e då at eg nå kan kjøra rundt i ein ennå nyare bil som e så teknisk at eg nesten sleppe å kjøra(eh... jaffal så føles d sånn)! Detta blei utruli morsomt for meg;-D
Heldigvis blei ikkje mamma ødelagt! Kanskje litt nerve men ikkje noe ytre:-)

4 kommentarer:

Ann Helen sa...

Hei Maria!
Gralla me nye blogg!:) Kuuult!
Lykke t på DTS i Skien forresten, vett du komme t å få d konge jillt!
Klem fra meg:)

Johanne sa...

Gralla me ny blogg ja! Ska skynta meg å forandra linken- så sant dataen vil sammarbeida me meg.. =P
Så bra d jekk bra me morå di, sånne ting kan ver skummle...

Frk. Tjoms sa...

oi! offdå! ka sei! hb hu fekk kjefta litt på dn uoppdragne elgen! fysj! tenke seg å oppføre seg slik!

Maria den lattermilde sa...

Hehe:) Elgen blei jakta opp å skutt, for han va skada...
Eg he for min del begynt å kjøra mer forstiktig der elgen traff mamma, men d vare nok ikkje så alt for lenge;-)