torsdag, januar 08, 2009

Nytt år....

Så va d på tide me ein oppdatering i d nya året! =)
Så må eg jo innrømma at året 2008 gjekk veldig fort og samtidig skikkelig treigt! Fort på den måten at d nå e et heilt år siden eg måtte ta ein pause frå ungdom i oppdrag og teamlivet mitt på Sandane. Mens eg hadde egentli aldri trudd at eg ett år seinare skulle være meir sliten og trøtt enn då eg tok pause... Kven kunne veta d? Eg vil då sei at eg e veldig glad for at eg ikkje visste kor vanskelig 2008 ville bli, for eg ville blitt skikkelig deprimert...
Men d he jo selvfølgelig åo skjedd gode ting i år! Eg he blitt tante t to fantastiske, herlige små babyer. Ei lita jente og ein liten gutt! De skille bare 2 måneder og eg e så gald i begge to! To små ting som holde liv i meg på dårlige dager:) Dessuten he eg fått våre meir med familien min=) Eg he våre meir med alle i familien det sista året enn eg ville ha gjort viss eg hadde våre på Sandane:) Den einaste eg ser mindre her e søstra mi, men d får eg bare leva me=) Dessuten så he eg fått vera masse, masse med venninna mi i nabobygda! Ho e heilt fantastisk og ulik alle andre eg kjenne=) Herlig, tru ikkje eg kan finne noen som ligne på ho ei gong!=) Så d e fantastisk! Eg bu hos ho ca 1/3 av tida og slappe av heima resten=)

På slutten av 2008 døde min kjære bestemor! Ho hadde alzheimar og på slutten hadde ho også kreft:( men heldigvis gjekk d fort og ho he d fantastisk i himmelen sammen me bestefar og Jesus=) Bestemor va alltid glad, men bestemt dama. Eg huske at når eg va liden så va d bestefar som lekte me åkke og bestemor lagte alltid mat. Det beste med ho va at gjennom alt så beholdt ho trua på Jesus og Gud!
Noen daga ette at ho reiste heim t himmelen, reiste eg t Stavanger og feira jul sammen med Laila og Jonathan og resten av gjengen der=) D va bare heilt fantastisk herlig! Takk alle sammen for ein herlig kveld/natt=)
Gud velsigne dåkke alle sammen=)

1 kommentar:

Anonym sa...

Kjære, gode Maria.
Tusen takk for nydelig kommentar på bloggen min. Jeg savner deg også Maria. Skulle ønske jeg var like flink til deg til å skrive brev og slikt. Skal prøve å få til noe slikt en dag, det skal jeg virkelig.
Jeg er så glad i deg.
Tonjeklem!
PS: takk for kyllingene, det var en kjempe gave!