torsdag, november 22, 2012

Noen tanker en tirsdag morgen

Dette skreiv eg tirsdag 13. november, for en uke siden:

Dagens ord fra flipp- kalenderen:
”Vi tar på oss litt mer av Guds natur hver gang vi viser kjærlighet til andre.”


I dag er jeg veldig sliten og på dager som denne blir jeg lettere irritert når jeg får høre budskapet om å gå ut, elsk din neste, gjør ditt, gjør datt i Guds rike. Det er bibelsk og det er Guds vilje at vi skal gjøre slike ting, men det er bare den ene siden. Mitt inntrykk er at denne siden blir forkynt i mye større grad enn den andre siden. Den siden der Gud elsker deg og meg, ikke for hva vi kan gjøre for Ham, men akkurat slik som vi er, her og nå. Om jeg ikke orker noe annet enn å ligge langflat på sofaen resten av livet mitt, så elsker Gud meg like mye som når jeg jobber hardt for Ham og Hans rike.

Vi er alt for mange som setter vår verdi i hva vi utretter og den underliggende tanken er noe sånn som; er jeg produktiv, så er jeg verdifull. Dette er en løgn! Min verdi er i Kristus. Din verdi er i Kristus. Vi er verdifulle fordi Han sier at vi er verdifulle. Vi er vakre fordi Han sier at vi er vakre. Vi er verdt å dø for, fordi Jesus døde for oss, et hvert menneske som noen gong lever. Han døde for oss alle sammen, fordi Han ønsker å ha en relasjon til oss. Hans lengsel etter oss er mye sterkere enn vår lengsel etter Ham noen gang vil bli. Han lengter etter et intimt, nært forhold til deg. Gud Skaperen, Gud Den Allmektige, Gud Universets Herre, elsker deg og meg. Tenk på det. Det er så stort! Det er så lett å tenke; ”Ja, jeg vet” når noen sier til deg at Gud elsker deg. Ja, du vet det med hodet ditt, men gjør egentlig hjertet ditt det? Kjenn etter, er det ikke en frykt dypt inne der som er redd for at du ikke er verdt å elske? For å kunne ta imot kjærlighet, må en plassere seg selv i en situasjon der det er mulig at en blir avvist. Men hos Gud blir vi aldri avvist. Han øse ut sin ubetinget kjærlighet, som aldri tar slutt. Han bare venter på å få øse ut sin kjærlighet over oss, venter på at vi skal spør og være åpne for å ta imot.

Når du vet at du vet, at du vet, at du vet at Gud elsker deg og at Han bare vil deg det aller beste og Hans kjærlighet får gjennomsyre hjertet ditt, ja da faller frykten til bakken. Det er ikke hold i dem lengre.

Gud har kontroll.
Gud har en god plan for livet ditt.
Gud samvirker alt til det gode for dem som elsker ham.
Vi elsker Ham fordi Han elsket oss først.
Gud elsker oss med en evig kjærlighet, den tar aldri slutt!
Gud lengter etter kvalitetstid med deg og med meg.
Be Gud vise deg Hans kjærlighet i dag.
Den kan bli vist gjennom et vennlig ord, et smil, en nydelig solnedgang, et piggsvin(jeg syns det er så moro å se de!) eller noe helt annet som du trenger eller som gir deg glede.

Gud er GOD!

Det jeg prøver å si er at vi må være koblet på Jesus, få styrke fra Ham og la Ham fylle opp kjærlighetstanken vår. Ut fra det kan vi gi Gud videre til et hvert menneske vi møter på og ender ikke opp med å bli utbrent. Gud gir til oss og vi gir til andre.

Gud velsigne deg!

Ingen kommentarer: