onsdag, desember 04, 2013

En uferdig tanke

Jeg har tenkt mye på å oppdatere bloggen min i det siste og det har i grunn blitt med tanken. Jeg har liksom ikke helt klart å tenke ferdig alle tankene som svive rundt inni meg. Det er da jeg merker at jeg ikke har den ene gode vennen jeg kunne dele alle mine uferdige tanker med og i den prosessen faktisk klare å tenke ferdig tanken. Det er vel en av ulempene med å være forholdsvis ny på et nytt sted og ha de nærmeste et godt stykke unna. En tlf samtale blir liksom ikke helt det samme.
Jeg tenkte at jeg skulle dele en av mine uferdige tanker som jeg tenkte på i går. Alt jeg ønsker er å være nær til Gud og ta imot alt han har for meg. Jeg vet veldig godt at jeg ikke fortjener noe av alt det han har for meg og likevel har han større planer for meg enn jeg noen gang vil klare å tenke ut på egenhånd. Han er fantastisk slik. Hans tanker for meg er gode og han elsker meg med en evig og ubetinget kjærlighet. Guds kjærlighet er ikke begjær, som er den typen kjærlighet en ofte møter i samfunnet idag. Begjær det kommer og går, mens Guds kjærlighet er den samme alltid og forandrer seg aldri. Hans kjærlighet er tålmodig, god, søker ikke sitt eget, er ikke stolt og ønsker kun det beste for deg og meg. Guds kjærlighet er det mest kraftfulle som finnes i dette universet og i vår verden.
Tanken jeg vil dele handler om å være en kvinne etter Guds hjerte. Å la Gud forme meg til den kvinnen han skapte meg til å være. At i det jeg trår inn i det han skapte meg til så vil jeg, ved bare å være nettopp meg, dra mennene i mitt liv nærmere Gud og nærmere den Gud skapte dem til å være. De vil ønske å være alt de var ment å være da de ble skapt. Og ved å være nettopp meg, den Gud skapte meg til å være, så vil kvinnene i mitt liv dra nær til Gud og ønske å være den Gud skapte dem til å være. Det er i grunn ganske fantastisk. Tenk at jeg kan være med på å dra mennesker nærmere Gud ved kun å være meg selv? Og at det er Gud som gjør det og ikke forstår jeg hvordan det fungerer, men jeg vet at det fungerer.

Det var min uferdige tanke. Kanskje jeg kommer med en til om ikke alt for lenge. Viss jeg tørr å dele en uferdig tanke. Ulempen med en uferdig tanke er at jeg kan ende opp med å mene noe helt annet når jeg er helt ferdig å tenke, men akkurat denne syns jeg i grunn er ganske så fantastisk.
Gud er god.
Gud velsigne deg som leser dette.
Takk Jesus for korset, nåden og kjærligheten.
Takk Gud for livet.

Ingen kommentarer: