fredag, juni 08, 2012

Shopping...

Wow, for ein dag. Eg våkna litt for tidlig, men etter en urolig natt ville eg heller stå opp og slappe av på sofaen enn å ligge å snu meg i senga(d fører alltid til irritasjon og irritasjon tar unødvendig mye energi). Så eg stod opp, spiste frokost og satte meg på sofaen med laptopen på fange. Eg såg siste del av en film eg begynte på i går. En morsom og søt animasjonsfilm. Og ellers bare slappe eg av framfor dataen. Eg la meg i senga igjen i ca 20 min før eg skulle gå, tenkte viss eg klarte å duppe av ville eg nok ha litt meir energi. Satte alarmen på 30 min, så mye tid kunne eg gi meg sjøl å slappe av. Eg sovna ikkje, men fekk ein grei avslapning før eg skulle ut på shopping.
Tok bussen t sentrum og Maria(venninna mi) kom på samme buss litt før sentrum. Me gjekk t H&M for å sjå om dei hadde noen fine kjoler(etter tips fra noen venner) og det hadde dei. Den eg likte aller best hadde ikke min størrelse. Så me prøvde videre, va innom Lindex(hadde ingen litt greie kjoler en gang), Kappahl(der prøvde eg ingen). På Cubus fikk Maria hodepine av alle de sterke fargene og ingen fine kjoler. Dermed gikk turen videre til Villa og der såg eg og prøvde noen fine kjoler, men igjen ikke rett størrelse. Det må nevnes at eg prøvde også en kjole Maria fant mens eg var inne i prøverommet. Hun tenkte at det kanskje var en slik kjole som en er litt skeptisk til når den henger på kleshengeren, men som er fin på. Det var så langt fra sannheten som en kan komme. Den var og forblir gyselig(stygg), ikke fin. Tror ei dame som er tynn som en strek kanskje kan kle den, ellers IKKE BRA.
Så var det tid for å finne toalettet. Etter den turen innom sølvberget gikk me bort til noen butikker eg ikke husker navnet på. Den ene er den som har samme inngangsdør som Kremmerhuset, vis-a-vis Gina tricot(for dei som er kjent i Stavanger sentrum). Der inne fant eg den beste kjolen, men problemet var bare at den stoppet rett under rumpen min og det er bare ikke bra når en skal i ett bryllup(personlig syns eg aldri det er bra å gå med en så kort kjole).
Me var nå slitne og trøtte og lei. Eg hadde jo lyst på den kjolen eg prøvde i den første butikken, men som ikke hadde min størrelse. Dvs de hadde den i min størrelse, men det var den hvite utgaven. En kan ikke gå i hvit kjole i et bryllup, dessuten var den blå/grønn kjolen mye finere. Me endte opp me å gå tilbake til H&M og spurte betjeningen om de kunne ringe til H&M på Kilden og spør dem der om de hadde i riktig størrelse. Det hadde de, så vi busset ut til Hillevåg og prøvde kjolen i to størrelser og fant den som passet best. Deretter var det tid for å finne en blazer eller lignende. Me fant det og eg ser ganske voksen ut i antrekket. Gleder meg til å gå i det antrekket i bryllup 30. juni.

Nå e middagen ferdig, så då e på høy tid å slenga på ein film og nyte at eg ikkje trenger gjøre noen ting før mandag, viss eg ikkje orke. Herlig.
Gud velsigne deg!

Ingen kommentarer: