lørdag, november 11, 2006

Teamweek in Skien + undervisningsvega ettepå

ADVARSEL:
mine posta bli litt lange innimellom å uten bilda(d for d at eg ikkje fær lasta di opp), men t gjengjeld fær dåkke litt a k live mitt handle om for tida...

Me e d støsta teame denna vega me 11 persona inkludert dei så kaldte ledaran... Men he ikkje fått ein ordentli følelse a å vera på team for me e delt opp så mye åsså e d to team her i Skien å me bu fremdeles i fengselet... Sånn e d...

D e kjempe morro fordeom... På torsdags mårran va me 5 stk som sgo ha dobbel time i religion på ei vidargåane, Klosterskogen vgs. Temae va noe om k d vil sei å vera ein kristen å sånn. Så detta va ein virkelig god anledning t å få prata om tru åkka... klassen va 3 klasse idrett... Så på forhånd va eg så ufatteli nervøs, for når du prate på ei skula kan du kje vera evangeliseranse, men du ska læra. Åsså hadde eg om relasjonen t Gud. Me hadde bl.a. Religion vs. relasjon. For d å vera kristen handle om å ha ein relasjon t Gud. Då hadde me cowboy dramaet, me hadde noen vitnesbyrd å som ice-breaker hadde me Jesus dansen ellar "The Jesus dance". Å t slutt hadde me ein spørre runde, der elevan kunne stilla åkke spørsmål innen temae. D va veldi bra! Di hadde mange spørsmål å d endte me at me egentli ikkje hadde nok ti, å me va redd for at me ikkje hadde nok program...
Fredagskvelden så va me i Langesund å hadde et opplegg på 20-30 minotta å ette d hang me ut me ungdomman noen tima... Å han eine på teame endte opp me å ha ein god porat me 6 av ongdomman å samtalen endte me at 6 ongdomma tok imot Jesus!! HALLELUJA!! Gud e så GOD!!!!!!
På lørdagen blei eg heilt sikkar på d...Men d tok lit tid å eg innrømte d ikkje før på kvelden(som førte t at eg ikkje blei me på Celebration) eg va sjuk...På lørdagskvelden va eg meir utslitt enn sjuk, men søndagen va eg meir sjuk enn trøtt. Som va et resultat a at eg sov 12 tima nått t søndag. Detta e imot min natur, eg søve 8-10 tima, men aldri 12!! Så konklusjonen blei at eg va nødt å vera sliten å sjuk he eg våre heile veka! Å d e kjempe kjedelig, for ein som heite Tjebbo hadde undervisninga å den va så bra!! Han seie tingan rett ut og pynte ikkje på noe å eg digge han... Sjøl om eg ikkje va me så mye i undervisninga pga at eg he våre sengeligganse mye a vega... Idag e eg ikkje d:D
Så denna siste veka he bestått a at eg he låge i senga, gått sjuk t undervisninga å våre der kansje 2 tima å så lagt meg igjen... Så hadde me et prosjekt på onsdagen og presentasjon på torsdagen. Den gruppa som vant fekk gå på resturant me Tjebbo og d va to team som vant å eg va i ein a dei:-D Me jekk på Dolly Dimles...Jeeeei, d va kjempe gøy!! Takk, Gud for at du tege vare på meg sjøl om eg e sjuke:-)
Jepp, Gud e så fantastisk!

5 kommentarer:

Frk. Tjoms sa...

d e så kosligt å lese d du skrive! då savne eg dg ikkje, for då føle eg mesten at du e her:)

Johanne sa...

D e kjemi bog, men d e kje-mi kjemi bog...

Takk for advarselen, eg leste innlegge aligavell... Å d jekk fort.. Veldi kjekt å få veda ka du finne på..! Keep up the good work...!

Anonym sa...

HeiHei Mia:)..Måtte bare skriva ein liden hilsen her å oppfordra dg t å fortsetta me å oppdatera bloggen din sånn som du jør;)..Bilda ellar ikkje, å lang tekst jør kj nge..Tykke at d e gøy å konna lesa om kossen du he d å k som sje dr bårte:)..E enig me frk.tjoms:-)..Å e gla på dine vegne for at du jenge på DTS å at alt jenge så bra:)

HMM sa...

Godt å høre fra deg, og fint at du har blit frech igjen!!
Gud velsigne deg rikt!
Har du lyst på brev snart??

Maria den lattermilde sa...

Så kosli å lesa at dåkke liga å fya me på k som skje i live mitt:) Takk tonje for at du e sånn ei goe venninna, eg e veldi gla i deg alså!!
Hmm: Eg he kjempe lyst på et nytt brev:-D Bli allti gla av å få brev, vettu...
Å snart kjem d nok ein oppdatering, må bare få lagt noen bilda på dataen sånn at eg muligens får noen på min neste post...