fredag, februar 09, 2007

Back from Scotland and 1 week with Ken Helser

Yes, so now I`m back from Scotland and I have had 1 week with teaching with a man called Ken Helser. He is so good! He really show Gods love just with being! He have learn me alot and God have worked alot with me the three last weeks. In scotland and the last week here in Norway! I just love to see how much God can do even thou it cost alot of pain sometimes! Its always better afterwards:-D And I am trying to write in english so that some of my english speaking friends can understand some of what I write here and I know that its not the best english;-)
Here is some of the pictures i have from Scotland :-D

(This is Brenda, she is a lovely woman who was on her DTS when she was 60!!)


(This is from a park nearby where I was sleeping. Dean is the name of it and its big and lovely to be there!!!)


(Some of the sinks had one for cold and one for warm water)


(This is one big public toilet, and it is so big that I just had to take a picture)


(This is down a street in Glasgow. The day we had of we went to Glasgow)


(My team is waiting for the bus to come after a long day in Glasgow)


(In the Bus)


(The cross in the church we was visiting)


(This is a painting of a creative woman of God!)


(Here we are eating dinner at Trish and Richard, to members of the church. Lyndee have theire bird on her head)


(James are making fire in the fire place and I just had to have a picture of the fire place, so here it is.)


(Kate and me.)


(This is Brenda and we are singing while Elise is taking the picture)


(James is 6,5 feets, around 2 meter!!)


(Mum and son, Jan and James)


(James and Mick)


(Elise)


(Me, myself and I)


(Scotland from the airplain)


(The sky over the clouts(I have no clue how I write that), øve skyan på norsk)



So I will just say that I love Scotland and I so want to go back there. I`m gonna ask if God want to send me there after I`m done with Sandane(that takes atleast two years)! Yes, I think this is enough of my english writing for this time!!!

Så nå øve t mitt morsmål:-) Eg hadde d heilt topp i Skottland, Gud jobba i meg å d hindra meg kanskje litt, men uansett så fekk eg så masse ut av å vera der!! Å eg tru aldri at eg he opplevd å ha så stor inflytelse på noen før som d eg hadde då eg va i Skottland. D kan jo vera pga at me ikkje e så åpne her i Norge!! Eg vil sei at Skottan e meir åpne enn nordmennan, men d e så veldig mye meir! Herre, takk for alt du jør i Skottland og gjennom "The lighthouse"! Eg tru egentli at eg vil trivas kor som helst sammen med Gud, men så fort eg ikkje klare å bruka mest tid på Gud vil eg bli veldig negativ!!

Så va d denna veka me Ken Helser!! Han ve så bra! Han fortalte om Gud å med hjelp a han he eg klart å tatt et skritt nærmare Gud. D som e me Ken då, e at du kan kje setta ord på k han he prata om for han prata om d som falle han inn. Å bli han full på DHÅ, så gjør han ingenting. Ellar han fortelle historia, synge sanga og drite i k me meine å syns!! Han e fri å d vil eg åo bli! Men må jobba veldig masse med d, ja!!

I love you, guys! You are so beautiful! God loves you more than I ever can!!

8 kommentarer:

Anders sa...

Saa bra aa lese bloggen din Maria, og lese om alt du foretar deg, og faa eit innblikk i litt av livet ditt!
Eg ser eg har mykje eg kan laere av deg; jo meir eg lese her, jo meir gleda eg meg til hausten paa alle maatar!
fortsett aa dig deep, vi snakkast :)

Maria den lattermilde sa...

D e d mange som seie...Folk eg skrive brev me bli inspirert og seie at eg utfordre di å forskjellig... Eg ser kje kor d kjeme frå! Men eg tege d som ett komplimant:-) Eg glede meg t høsten å håbe eg e mye deeper då enn nå!! D e jaffal mitt mål å få mest mulig a DTSen å leva d ut!! Glede meg masse t neste år! Du e bra og eg vett Gud jør store ting gjennom deg åo!

Lillian sa...

Hallååå på dei!
Åååå...Ken Helser assa!=) Det e bare en ting å sei: "There`s a place in my heart just for you. Its a special kind of place, made just for you. So come take up that place in my heart, and my heart will become your heart too."
Godt å lese at ting går bra, at minioutreachen var fin og at Gud utfordrer og lærer deg ting! Danmark er toppen!!=)
Go`klæmma fra Lillian =D

Frk. Tjoms sa...

hey! english! wow. I envy you. I wanna do a dts as well! any way:P au løvv ju masse!! klem a la TJoms ;D

Maria den lattermilde sa...

Lillian: Så kosli me kommentar frå deg:) Eg leida ette bloggadressen din her om dagen, men blei vel distrahert på veien(typisk meg)... Så bra at du he d bra i Danmark! Då eg va i Skottland va eg på et team som ikkje he fysisk kontakt som kjærlighetsspåk så eg savna deg å noen a di på basen som o he d:) Gla i deg:)

Tjoms: Ja, ta ein DTS, d e t å anbefala på d sterkaste!! Men du burde då spør Gud åo!! Men d e så bra, men d he du nok allerede fått me deg...Hehe:) Løv u såo møtj;)

HMM sa...

Jeg trodde jeg hadde kommentert deg jeg, men nei, hadde vist ikke det. jaja.
Godt å høre at du har hatt det bra der over bekken.
Ønsker deg flere velsignelser
Klemmer

Laila sa...

Maria Du e kjempebra!
En klem fra deg vil gjør meg gla :)
Eg sette utrolig stor pris på å ha deg her,
kan ikkje la ver å le når du ler.
Og du vett akkuratt ka du ska sei,
Hvis eg ein dag e sur og lei.

Kjempegla i deg!!

Maria den lattermilde sa...

å Laila du e så herlig! Eg e så heldi å gla for at du e her på DTSen i håba me meg:) Takk for d!!
Hans Magnus, du e å så herlig! Takk for alle velsignelsa du ønske øve meg:D
GOD BLESS!! :-D