torsdag, september 10, 2009

Tenke, tenke = lite energi og lite søvn

Vil nå sei d passe godt for denne veka, prøve å sova, men bare tenke å tenke og søve urolig og e heilt utslitt når eg våkne... Men eg like meg godt på universitetet og syns det er bra!

Når eg då er heima derimot, når eg for eksempel sga/he lagt meg og sga sova då tenke eg så masse at eg søve veldig urolig og etter ein slitsom dag e d viktig med søvn for å fungere! rett og slett! Klare ikkje forstå pensum-lesinga når eg e så trøtt at kroppen skrike at han vil ha søvn, avslapning...

Hadde egentlig tenkt å skriva om noe ant! For talen på søndag på imi, va skikkelig bra og med det meine eg utfordranse. Ein bra tale er utfordranse, lære deg noe nytt og minne deg på noe du allerede visste(, men hadde gløymt). Sånn va den talen for meg, for noe av det han sa var en gjentakelse av det jeg har hørt Joyce Meyer(sjekk www.joycemeyer.org) prata om. Då eg budde heima fra påsken fram til eg flytta høyrte eg på ho ein halv time hver dag. Ho prate om hvordan det er å være hverdagskristen. Bra og utfordrene saker!
Uansett, så har eg tenkt på det å være raus. Hva betyr egentlig det ordet, i praksis. Hvordan kan eg vera raus i min hverdag?(du må gjerne komme med forslag)
Han prata eindel om penger og hvordan vi blir påvirket av pengene vi har, men eg tenke på koss en kan vera raus uten at det nødvendigvis innkluderer penger. Er det å være raus det samme som å være gavmild, generøs og som å vise nestekjærlighet?

Kven veit? akkurat nå e d bare masse rot i toppetasjen min og for å sei det sånn, eg veit ikkje=)

Gud velsigne deg

Ingen kommentarer: