mandag, desember 18, 2006

GUD E FANTASTISK

som skapte himmelen, jodra ,universet å alt som e i den... Når eg ser på himmelen om kvelden å ser alle stjernan bli eg av å t heilt overvelda av Guds storhet å makt å alt, tenk at han he skapt heile verden å universet(som e så stort i mine øyne)... Å t tross for at han e så stor å har skapt så masse og så mange små detalja(for eg e heilt sikkar på at Gud bry seg om detalja) så bry han seg om kver lille menneske, for sett i sammenheng med universet så e me menneska noen små kryp... Me e jo bitte små prikka som egentli ikkje synes, å dei bry Gud seg om... Å når me då he Gud som bryr seg, som vil vera pappan åkka, som vil vera beste vennen åkka som he all verdens med tid å bare vente på åkke, for han vil jo så gjerne ha oppmerksomheten vår, kåffår e d då så vanskeli å bruka tid på han, setta av tid som e bare for Han?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hei Maria! :D
Nå he eg jyst sodde her å lest jønnom heile bloggen din!! :)
D va utruli spennans å lesa om alt du drive me for tia, d e så synd at mi ser så lide te kverandre! Så då blei eg veldi gla når eg såg at du hadde lagt ein blogg så mi her heima i kvinesdal au kan få ein liden snik-titt inn i det spennande live ditt! Håbe mi ses i jula, tru mamma he tenkt å ha et juleselskap på torsdagen i romjula hvis du e heima å kan vera me då! ;)
Håbe du får ei fabelaktig jule feiring! :) Gla i deg!
Klem frå ditt kjære søskenbarn Nina! :D

Maria den lattermilde sa...

Ja fytti...D e d som e d mest tirsta me å vera vekke frå heima å sånt, e jo at eg nesten ikkje fær treffa venna og familie her heima:( Eg kjem kje på i juleselskape for eg reise t Hamar på onsdagen, sga på nyttårs festivalen på Grimerud(UiO basen på Hamar)...Men d hadde våre så moro å troffe deg før eg reise ijen!! Hmm, kanskje du vil ta turen opp t Lindefjell, ellar eg tege turen innom tante...Hmm, d e muli... Fær sjå kossen d la seg jøra! Gla i deg, mitt kjære 3 daga yngre søskenbarn(hehe)!! Kåoz

Malin sa...

Å, maria! Tusen takk for den oppmuntrende meld du skrev t meg på bloggen! Tusen, tusen takk!! D betyr enormt mye for meg å vite at u, og andre som dg, bryr deg om meg!!!! Enormt!!

Link: He-hey! Føler mg virkelig priviligert!! ;)


Det du skriver er så "true"... (norwenglish - helina på besøk! - hun sier "hei"!!) Det var vanskelig de første dagene hjemme å bruke tid alene md Gud! Jg leste i bib og "stuff", men jg følte jg burde gjøre mer, på en måte... Men d gjorde jg ikke! Heldigvis vet jeg, og jg må minne mg selv på at: Gud virkelig vil og ønsker å bruke tid md mg, og at jg skal bruke tid med Han!! Men så r d også INGEN fordømmelse for dem som er i Kristus Jesus (rom8:1)... Og "er vi troløse, så er han trofast, for han kan ikke fornekte seg selv" (husker ikke hvor d står men kan finne d...)

Vel, d her ble temmelig langt!! nesten en e-mail i seg selv.. ;) så jg tror jeg seier "good-bye", enn så lenge!... PS. Kunne jg fått e-mail adr.di? (send på sms).. Ha en fantastisk jul!!! Love you! virkelig!!! :)

PSS. Hr u et forslag t kallenavn fr meg? Trenger d til Myspace-sida mi og jg sliter virklig!!! (prøvde "icandoit", men d var allerede tatt!! - att det går ann... ;)...)

Malin sa...

Hei! Ja, heldigvis! Trengte bare å ta ut og inn batteriet så funka d!! Tenkte ikke på d, så jeg fikk låne en gml mob av pappa, og når jeg bytta sim-kort funka plutselig begge... ;) Så da tok jg heller i bruk min "gamle"...

Skal sikkert hilse tilbake fra Helina. Akkurat nå sitter hun i tlf md mammaen sin og prater estisk så mye og fort at d bare renner ut av henne!! :)

D går faktisk veldig mye bedre å ha henne her enn jg hadde trodd!! Hu bor i camping-vogna, hvor vi er for d meste av tida. Pappa og stemora mi skjønner og kan mer engelsk enn jg trodde, og Helina skjønner veldig bra d som sies på norsk!! Jg oversetter nokså mye, og for det meste så går d greit, men her om dagen var jeg så forvirra at jeg prata engelsk til stemora mi og norsk t Helina!! ;) Snakk om å være "språk-forvirra"... ;) Igjen, en nokså lang meld... Antar d går greit!! Ha en fantastisk lille-juleaften imoora (og juleaften)!!!! My sweet angel!! :)