lørdag, desember 16, 2006

This day, saturday 16th of december

Jepp idag tili måtte eg opp tiliare enn eg egentli ønska, men sånn e d jo ofte... Så eg sto opp tili fekk me meg sakan mine å jekk opp t togstasjonen i håba me Laila og Tonje mens guttan(Ekki og Martin) pakka bagasjen inn i bilen å kjørte den opp t stasjonen:) Så... Fyst tok me toge t Drammen, alså reiste me sånn ca litt meir enn 2 tima i feil retning. Ja, i feil retning!! D e jo heilt forferdelig, men så leste Tonje dagens bibelvers som va noe om å legga alle bekymringa på Gud så då jore me d å ferdi me den saken. Så i Drammen venta me i 1 time, men d føltes ikkje så lenge... Tonje og Laila jekk t Rimi å kjøpte mat t åkke alle:) Å sian dei kjøpte mat fekk eg ennå meir, sjøl om eg egentli ikkje trengte... Åsså hadde eg litt snop(åo kalt godteri) å d måtte eg jo spisa... Så då blei eg litt dårlig i magen, ellar egentli bare litt for søde(men d jør vel egentli ikkj noe)... Så på toge traff eg jo på Reidun Veggeland...D va koseli å prata litt me ho:) Ho e ei skjønne jenta, sånn viss dåkke som ikkje kjenne ho lurte på d;-) Jo, eg traff på ei ann venninna åo som heite Annette:) D va kjempe koseli, ho håbe eg virklig at eg klare å ta meg ti t å treffa i ferien:)
Ja, detta blei masse visvas om dagen idag, så då kan eg jo bare fortsetta... For då eg kom t Storekvina(som då e stasjonen i Kvinesdal) måtte eg jo venta 45 min på pappa, for han jobba å greiar:) Så då fekk eg tatt igjen litt bibellesning å bli litt trøtt(d e eg faktisk nå åo)... Ja, åsså då kl bli 10 min t pappa sgo kåma jekk eg jo seff ut i regn/slodd -regne ute å fekk meg noe frisk luft:-)
Åsså sian eg hadde fått i meg så masse snop tenkte eg at eg ikkje kom t å spisa meir a noenting i dag, men d forandra seg fort då eg kom inn døran heima å mamma å Ole Martin(min einaste lillebror) hadde laga taco å d smakte så godt!! D va så herlig å kåma heim t et relativt stort hus me få menneska i(for eksempel bare 3 stk utenom meg:-D)!!! Så i dag sga eg legga meg tili å såva lengre enn eg egentli klare i måra, å viss du ikkje he lagt merke t d he eg skreve egentli veldi mange gone i denna posten...Så då tru eg egentli at eg vil utvida d litt å egentli skriva d litt fleire gonge, egentli så e detta ein veldi lang post nå...Då vil d egentli passa me et bilde åo...Men d ser dåkke jo allerede, eg e visst elendi på å skriva korte posta, sjøl om eg bare skrive om ein litt for lang reise heim frå Skien...jaja, d e visst meg:-)
Gud e god uansett! Gud e trofast og holde alle sine løfte!! Han e stolt av å kunne kalla deg hans barn!!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Hadde "litt" problemer med å lese all den dialekta, men jeg tror jeg fikk det md meg! Sånn delvis... ;)

Ville bare gi beskjed om at mob'en hr klikka fullstendig! Får ikke skrudd den på! Så hvis du vil ta kontakt er blogg eller e-mail d som vil funke best!!

Håper du får en sinnsykt bra jul videre!! :) Kjempeglad i dg!!

Maria den lattermilde sa...

Hehe:) Ja, kanskje eg sgo vurdera å skriva litt mindre dialekt for dåkke som he litt meir bokmål i dialekta dåkkas;-)