fredag, juni 12, 2009

I Hans nærhet...

I det siste har eg hatt ein sterk lengsel ette å bare vera i Guds nærhet og kjenne at det er godt å "bare" eksistere. Problemet mitt er at eg e så rastløs og vil heller bare sitte foran tv´n eller foran dataen og bare la dagen svive forbi uten å egentlig tenke på hva eg egentlig gjorde... Og hver dag blir eg så irritert på meg selv fordi eg ikke tok meg bare litt tid til å være i Hans nærhet. Mens idag så gjorde eg det til dagens store mål! Så idag la eg meg på tvers i senga(dobbelseng) og der var eg i ein halve time. I begynnelsen ba eg for venner og kjente, men etterhvert bare låg eg der i Hans nærvær=)
Heilt ærlig så kjeda eg meg mesteparten av tida, men eg veit at det betyr masse for Gud at eg var der. Og eg er overbevist om at om 2 måneder så vil eg vera avhengig av denne halvtimen med Gud:)
Eg tro ikke at eg får fred i heile meg før eg kan klare å være rolig sammen med Gud. Selv om eg ikke er travelt opptatt med ting og tang, så holde eg meg opptatt psykisk sett med å vera på facebook, spele data, sjå på tv eller prate me folk. Så når eg nå prøver å være i Guds nærhet er det kjedelig og eg kan kje sei at eg kjente nærheten hans. Men eg veit at han er der og han fryde seg over det faktum at eg tok meg den tida til tross for at eg syns det er mye enklere å sitte på dataen og spele. Eg omfavner kjedsomheten og vil litt etter litt få mer og mer fred i hjerte og kroppen=)

Pris Herren for Han er GOD!! =)

2 kommentarer:

Susanne sa...

E herligt i Guds nærhet sjøl om d ikkje blir gjort så ofta:) Du e herlige Maria:) Glede meg t du komme t Stavanger:D Og, tusen takk for kortet:D (va ikkje hjemma på ein stud, så tok litt tid før eg fekk d me meg opp t hybelen;)

Store klemmer:)

Anonym sa...

Hei! Salme 91.4 til deg min gode venn!