tirsdag, november 03, 2009

The Secret power of speaking Gods word

er en bok som Joyce Meyer har skrevet. De første sidene skriver hun litt om boken og diverse og resten av boken(den største delen) er full av bibelvers. Plassert etter ulike kategorier, som for eksempel bekymring, frykt, stress, for single, for mannen, for hustruen etc. Under hver kategori/tema er det bibelvers i forhold til dette temaet. Poenget er at en skal si de versene hver dag og jeg begynte med det sist uke og har allerede merket at det påvirker måten jeg tenker på. Har blitt mye mer bevisst på hva det egentlig er jeg tenker eller i hvilke sammenhenger jeg bare er innbarka med en automatisk negativ tankegang. Helt utrolig, egentlig, hva jeg tillater meg selv å tenke om meg selv og andre. Helt utrolig hvor negativ en er og hvor lite jeg egentlig legger merke til det. Nesten litt skummelt, men sammtidig er det så veldig bra at jeg legger merke til det. For nå kan jeg prøve å gjøre noe med det, eller nå kan eg be Gud visa meg koss d går ann å forandra tankegangen =)
Eg elska Gud, Jesus og Den Hellige Ånd, digge dei! =)

Ha ein super dag

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er så sant.
Vi trenger alle en bibelsk reality check ofte.

Selv leser jeg målrettet liv om dagen. Mye spennede der.

Savner deg kjære. You know I do.

Sendte deg en mail her om dagen forresten. Gleder meg til svar :)