mandag, november 23, 2009

Trøtt/sliten og eksamenslesing e ingen god kombinasjon

Ein måte å bli litt meir opplagt t lesinga e jo god og næringsrik mat, men mitt problem e at eg begynne å bli skikkelig lei av å laga god middag(god middag betyr energikrevende og det er noe eg he lite av).
Noen som he forslag t ein middag som e god og samtidig enkel å laga? For eksempel noe å bare kasta i ovnen som ikkje e pizza?

I tillegg skulle eg ønske at eg hadde noe snacks som var litt mettende, som frukt og grønnsaker. Kan jo ikke ete så mye av d før eg bli lei. Så derfor lure eg på om d kanskje e noen som he ein god idé t snacks eg kan ha å gomla på mens eg lese?

Alle forslag mottas med takk, sjøl om eg e kresen=)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg har noen middagsforslag - bor med ei som har gått kokkelinja, så her er det mye bra mat om dagen.

- Kjøttdeig med sursøt saus og ris. Du koker ris - enkelt for den skal jo bare stå der.
Du bare steker kjøttdeig og tilsetter sursøt saus (kjøpes på glass vet du)

- Du kan også bare slenge noen pommes frittes i ovnen.

- Grønnsaksblanding som kjøpes frossen i slike poser. Du bare steker det i pannen, eller slenger det i ovnen.

Gla i deg

Laila sa...

Middagstips:
- Fiskegrateng ferdig (kan kastes i ovnen ;)

Snacks: Nøtter/blanding! det e sunt og godt!

Lykke te på eksamenene dine!
Gla i deg

Maria den lattermilde sa...

Takk for tips =)
Laila: eg he faktisk allerede ede ein del fiskegrateng og d e veldig enkelt og godt=) og idag he eg kjøpt nøtta;)

Tonje: takk! Eg sga ta deg på ordet og kjøpa inn så d bli enkle middaga framøve;)